Mântuit prin primirea neprihănirii
Studiul III – Trimestrul IV
Joi , 16 octombrie 2014
8. Citeşte Iacov 1:21. Ce poate face Cuvântul, potrivit acestui text?
Iacov 1
21. De aceea lepădaţi orice necurăţie şi orice revărsare de răutate, şi primiţi cu blândeţe Cuvântul sădit în voi, care vă poate mântui sufletele.Textul acesta este concluzia la tot ce s-a spus până aici despre credinţă şi despre mântuire. El constituie un apel la debarasarea de orice necurăţie şi la separarea de orice răutate. Porunca de a ne lepăda (sau de „a ne lăsa”, „a ne dezbrăca”) de orice lucru rău apare de mai multe ori în Noul Testament (Romani 13:12; Efeseni 4:22,25; Coloseni 3:8; Evrei 12:1; 1 Petru 2:1). Se poate referi şi la „dezbrăcare” şi este, în fond, un îndemn de a ne desprinde de orice obicei rău care nu are ce căuta în viaţa urmaşului lui Hristos, de a da deoparte „hainele mânjite” ale păcatului (vezi Isaia 64:6). Iacov pune în contrast hainele ponosite ale săracului cu haina strălucitoare a bogatului (Iacov 2:2), deplângând, asemenea Domnului Isus, tendinţa omului de a se preocupa foarte mult de aspectul exterior, când Dumnezeu este interesat mai presus de toate de starea inimii noastre.
Romani 13
12. Noaptea aproape a trecut, se apropie ziua. Să ne dezbrăcăm, dar, de faptele întunericului şi să ne îmbrăcăm cu armele luminii.Efeseni 4
22. cu privire la felul vostru de viaţă din trecut, să vă dezbrăcaţi de omul cel vechi care se strică după poftele înşelătoare; 25. De aceea, lăsaţi-vă de minciună: „Fiecare dintre voi să spună aproapelui său adevărul”, pentru că suntem mădulare unii altora.Coloseni 3
8. Dar acum lăsaţi-vă de toate aceste lucruri: de mânie, de vrăjmăşie, de răutate, de clevetire, de vorbele ruşinoase care v-ar putea ieşi din gură.Evrei 12
1. Şi noi, dar, fiindcă suntem înconjuraţi cu un nor aşa de mare de martori, să dăm la o parte orice piedică şi păcatul care ne înfăşoară aşa de lesne şi să alergăm cu stăruinţă în alergarea care ne stă înainte.1 Petru 2
1. Lepădaţi, dar, orice răutate, orice vicleşug, orice fel de prefăcătorie, de pizmă şi de clevetire;Isaia 64
6. Toţi am ajuns ca nişte necuraţi, şi toate faptele noastre bune sunt ca o haină mânjită. Toţi suntem ofiliţi ca o frunză, şi nelegiuirile noastre ne iau ca vântul.Iacov 2
2. Căci, de pildă, dacă intră în adunarea voastră un om cu un inel de aur şi cu o haină strălucitoare, şi intră şi un sărac îmbrăcat prost;În traducerea greacă a Vechiului Testament, cuvântul folosit aici pentru hainele săracului, ryparos, apare într-un singur pasaj: Zaharia 3:3,4. Iosua, marele-preot, stă înaintea Domnului, ca reprezentant al lui Israel, îmbrăcat în haine murdare. Dumnezeu îi dă jos aceste haine şi îl îmbracă în haine curate, de sărbătoare, un simbol al iertării şi al curăţirii poporului.
Zaharia 3
3. Dar Iosua era îmbrăcat cu haine murdare şi totuşi stătea în picioare înaintea Îngerului. 4. Iar Îngerul, luând cuvântul, a zis celor ce erau înaintea Lui: „Dezbrăcaţi-l de hainele murdare de pe el!” Apoi a zis lui Iosua: „Iată că îndepărtez de la tine nelegiuirea şi te îmbrac cu haine de sărbătoare!”Scena aceasta este foarte diferită de imaginea creştină obișnuită, în care Domnul Isus este înfăţişat cum așază haina albă imaculată peste hainele zdrenţuite şi înnegrite ale păcătosului. Cine procedează aşa în viaţa de zi cu zi? Nimeni nu îmbracă o haină curată peste una murdară! În Zaharia, îmbrăcarea hainei de sărbătoare este precedată de aruncarea hainelor murdare. Aceasta nu înseamnă că trebuie să fim fără păcat înainte de a putea să fim îmbrăcaţi în neprihănirea Domnului Hristos. Dacă aceasta ar fi o condiţie, atunci cine ar mai putea fi mântuit? Dar aceasta nu înseamnă că, dacă păcătuim după ce L-am primit pe Isus, ne pierdem mântuirea. Imaginea dezbrăcării de haina murdară şi a îmbrăcării în haina curată de sărbătoare ne transmite ideea că avem nevoie să ne predăm lui Dumnezeu cu totul, alegând să murim zilnic faţă de vechile noastre căi păcătoase, şi să-I permitem să ne refacă după chipul Său. Abia atunci vom fi îmbrăcaţi complet în haina neprihănirii lui Hristos.
Reciteşte Iacov 1:21. Cât de dornic eşti să aplici în viaţa ta aceste sfaturi inspirate? Cum este „sădit” în noi Cuvântul lui Dumnezeu?
*
*****
STUDIUL BIBLIEI LA RÂND TRIMESTRUL IV
Zaharia 1
„Mantuit prin primirea neprihanirii”. Eu as zice chiar „mantuit prin primirea iubirii”. Aceasta este, in cel mai strict sens practic al cuvantului, mantuirea spirituala a sufletului uman. Vreau sa spun ca modalitatea concreta prin care omul ajunge sa-si schimbe orientarea afectiva, profund egocentrista, intr-una care sa armonizeze cu spiritul legii ceresti ce porunceste „sa iubesti pe singurul Dumnezeu adevarat cu toata fiinta ta si pe aproapele tau ca pe tine insuti”, este tocmai trairea afectiva, directa, a propriei relatii de iubire de acest gen, pusa la dispozitie odata cu cunoasterea Evangheliei iubirii lui Isus. Un exemplu deosebit in privinta aceasta, subliniat chiar de Isus, este raspunsul la iubirea Sa iertatoare (si chiar eliberatoare de demonii imposesati de capacitatile afective ale oamenilor), in cazul Mariei, despre al carei surprinzator mod de a-si manifesta iubirea recunoscatoare, Isus a spus ca va fi cunoscut si apreciat de oricine va aprecia cu-adevarat Evanghelia. Spre deosebire de pragmatica Marta, sau de lucidul Simeon, ea si-a ‘aruncat’ cam toata valoarea disponibila, dintr-o data, intr-o investitie spontana menita sa inmiresmeze la maximul posibil fie intronarea, fie moartea lui Isus. Si, contrar prevazatoarelor opinii de moment ale celorlalti, aceasta s-a dovedit cea mai stralucitoare investitie de iubire din partea unei fiinte umane, in timpul vietii pamantesti a lui Isus, bineinteles apreciata si premiata de El ca atare. Citez descrierea Spiritului Profetiei din HLL,p.490 (Formatul electronic): „În timp ce pentru ochiul omenesc cazul părea fără nădejde, Hristos a văzut în Maria capacitatea de a face binele. A văzut părţile bune ale caracterului ei. Prin Planul de Mântuire, se rânduiseră omenirii mari posibilităţi şi în Maria acestea aveau să fie realizate. Prin harul Său, ea a devenit [atunci, si nu la viitoarea ‘nunta’, care ar realiza doar la sfarsit lucrul acesta] părtaşă la natura divină. Aceea care fusese decăzută şi a cărei minte fusese o locuinţă a demonilor ajunsese foarte aproape de Mântuitorul prin comuniune şi slujire. Maria stătea la picioarele lui Isus şi învăţa de la El. Maria fusese aceea care turnase pe capul Lui mirul de mare preţ şi Îi spălase picioarele cu lacrimile ei. Maria a stat alături de cruce şi L-a urmat la mormânt. Maria a fost prima la mormânt, după înviere. Maria a fost prima care a adus vestea despre Mântuitorul înviat”, chiar daca, as sublinia eu, nu era tocmai ‘tare’ in asazisele ‘aspecte spirituale’ de un fel sau altul. „Ferice de cei saraci in duh, caci a lor este Imparatia Cerurilor… Ferice de cei flamanzi si insetati dupa neprihanire [= iubirea divina], caci ei vor fi saturati”. Asa ca, recomandarea mea, in Numele Domnului si inainte de orice altceva, este de a ne trai, „cu frica si cutremur”, relatia de iubire cu Isus si cu orice alta persoana rezidenta in Universul existential al Tatalui luminilor, Dumnezeul care „este dragoste”, relatie invioratoare si chiar ‘invietoare din morti’, cu care am fost privilegiati, „numai in Domnul” Isus.
fantastic aceast pasaj.
Zaharia 3:3,4. Iosua, marele-preot, stă înaintea Domnului, ca reprezentant al lui Israel, îmbrăcat în haine murdare. Dumnezeu îi dă jos aceste haine şi îl îmbracă în haine curate, de sărbătoare, un simbol al iertării şi al curăţirii poporului
deci cat dureaza aceasta lucrare de curatire? mai sus spune ca, Dumnezeu ne dezbraca de hainele murdare si ne imbraca cu cele curate de sarbatoare, symbol al curatirii, atata dureaza curarirea, cat te dezbraca si te imbraca, mult dureaza constentizarea pe care D.SF o face la mintea noastra sa ne convinga ca avem haina murdara, dar curatirea dureaza, o clipa.Unii nu cred ca asa…intr-o clipa, Dumnezeu ne va curati, ne va dezbraca de haina murdara si ne va imbraca cu cea curate, dar aceasta este puterea lui Dumnezeu, este puterea evengheliei.
Bați câmpii!
http://www.gsm1888.ro/Video/films.php
ascultati marturia pastorului, Octavian Cureteu.
asa da marturisire de credinta!!!
Foarte interesanta .