Ce ne-a invatat Isus despre umilinta (Mat. 20,25-28)
Intr-un sondaj efectuat in anul 1995, mai multor atleti li s-a pus urmatoarea intrebare: Daca ar exista un medicament care sa va garanteze medalia de aur la Jocurile Olimpice, dar care, in acelasi timp, sa va ucidă in cinci ani, l-ati lua? Peste cincizeci la suta dintre ei au spus da. Acest raspuns oglindeste setea de faima si de putere din societatea contemporana. Sa fii „in fata camerelor de luat vederi”, sa tii in palma milioane de dolari, aceasta este moda, dar si pasiunea nebuneasca a secolului XXI.
Si acest spirit general poate sa invadeze si biserica, daca nu veghem in mod continuu. Setea de putere, dorinta de a detine controlul asupra altora, de a fi pe primul loc, nu s-a diminuat cu trecerea anilor.
6. Studiază pasajele următoare în contextul acestei lupte neobosite după a fi în vârf:
Mat. 18,1-6 _____________________________________________________
Mat. 20,25-28 ___________________________________________________
Mat. 23,1.5-12 ___________________________________________________
1 Pet. 5,1-4 _____________________________________________________
Evenimentele nemiloase ale istoriei au adus adeseori dictatori plini de mandrie si de ingamfare in situatia de a se tara, saraci si nenorociti, printre refugiati, sau de a tremura cuprinsi de lasitate in vreo temnita singuratica, la ordinele unor gardieni de categoria a treia. Au existat chiar situaţii cand un monarh a renuntat temporar la tron pentru a impartasi soarta obisnuita a celor marginalizati de societate. Dar toate aceste cazuri, puse laolalta, de bunavoie sau in mod impus, palesc in comparatie cu imensitatea condescendentei pe care o vedem la domnul Hristos. Despre El, Pavel spune ca avea „insasi natura lui Dumnezeu” (trad. NIV), ceea ce inseamna ca aici vorbim despre Insusi Dumnezeul Universului. „S-a dezbracat pe Sine Insusi si a luat chip de rob, facandu-se asemenea oamenilor”. S-a umilit chiar mai mult decat atat, „S-a smerit si S-a facut ascultator pana la moarte, si inca moarte de cruce” (Filip. 2,5-8).
In lumina Crucii, in lumina uimitoarei bunavointe a Fiului lui Dumnezeu, de ce orice forma de autoinaltare ar trebui sa ne umple de rusine? Cum ne putem feri de aceasta forma subtila, dar foarte periculoasa, de autoamagire?