Scriitorii Noului Testament arata clar ca Isus merita titlul divin de Dumnezeu. Acest fapt capata o semnificatie in plus atunci cand ne gandim ca, in afara de Luca, toti ceilalti scriitori au fost iudei, cu convingeri puternic monoteiste, care nu foloseau cu prea mare usurinta titlurile divine. Trebuie sa intelegem, asadar, ca marturia lor in legatura cu divinitatea lui Isus izvora din cea mai profunda convingere, inspirata de Duhul Sfant.
5. In ce fel sustin urmatoarele pasaje divinitatea lui Isus?
Matei 3,3 ______________________________________________________
Ioan 1,1 _______________________________________________________
Ioan 1,18 ______________________________________________________
Ioan 20,28 ______________________________________________________
Matei 3,3 face referire la Isaia 40,3, unde Isaia foloseste cuvantul „Iahve”, cel mai sacru Nume al lui Dumnezeu in Vechiul Testament. In original, constructia pasajului din Ioan 1,1 nu lasa nicio umbra de indoiala cu privire la ce vrea sa spuna Ioan. La saizeci si cinci de ani dupa moartea Sa, Isus este in mod explicit numit Dumnezeu de catre cineva care Ii fusese foarte apropiat. In ceea ce priveste pasajul din Ioan 1,18, expresia greaca folosita aici Il numeste pe Isus „singurul Dumnezeu”.
Dar ce se poate spune despre Ioan 20,28? A fost aceasta doar o exclamatie de surpriza din partea lui Toma, asa cum oamenii din zilele noastre folosesc Numele lui Dumnezeu pentru a-si exprima uimirea sau socul? Ca sa ajungem la aceasta concluzie, ar insemna sa cautam cu tot dinadinsul o practica moderna in timpul Noului Testament. In primul rand, evreii, cu grija deosebita pe care o  aveau de a nu comite blasfemie, nici nu aveau astfel de expresii in vocabular. Mai mult decat atat, chiar modul în care este construit textul militeaza impotriva unei astfel de interpretari. Pasajul spune: „Toma I-a zis”. Cu alte cuvinte, Toma I s-a adresat lui Isus; a fost o expresie a credintei, nu o exclamatie de surpriza, iar faptul ca Isus nu l-a mustrat arata ca El a aprobat marturisirea lui Toma.
Isus ca Dumnezeu este acelasi Isus care S-a dat pe Sine ca jertfa pentru pacatele noastre. Cu cat mai mult ar trebui sa insemne Crucea pentru noi, stiind ca Dumnezeu – Dumnezeu! – era acolo, atarnand pe cruce pentru pacatele noastre.

Cursuri pentru sănătate spirituală pe SOLASCRIPTURA.RO