Relatiile elev-profesor sunt mentionate in scrierile unor carturari iudei, precum Philo si Iosif Flavius. Au mai existat doi rabini renumiti, Hillel si Shammai, care aveau scoli rivale in Ierusalim si fiecare atragea discipoli. In Faptele apostolilor ni se spune ca Saul din Tars era elevul rabinului Gamaliel, un alt invatator iudeu renumit, din secolul I.
2. Ce aflam despre Gamaliel? Fapte 5,34-39; 22,3
______________________________________________________________

Acesti invatatori au fost celebri printre iudei pe toata durata primu lui secol. Ei au atras elevi din  intreaga lume, care au venit sa stea la picioarele acestor maestri, la Ierusalim, centrul cunostintei teologice si juridice a iudaismului. Un tanar iudeu care voia sa devina rabin isi incepea educatia ca elev, la o varsta frageda, probabil pe la paisprezece ani. El era in permanenta legatura cu invatatorul sau, ascultandu-i instructiunile, imitandu-i gesturile si invatand de la el atat in sala de clasa, cat si in viata practica de fiecare zi. In sala de clasa, el isi asuma postura de invatacel, stand la picioarele maestrului. Cand ajungea sa stapaneasca materialul traditional, era declarat carturar nehirotonit. Hirotonirea venea mai tarziu, la o varsta dinainte stabilita. Atunci i se acorda titlul de rabin si puterea pentru iudeii din intreaga lume de „a lega si dezlega” pentru totdeauna.
3. Ceea ce am vazut in paragrafele de mai sus corespunde descrierilor relatiei profesor-elev pe care le gasim in Noul Testament. Ce lumina ofera ele pentru intelegerea urmatoarelor pasaje? Mat. 16,19; 18,18
______________________________________________________________
Ai cunoscut vreun profesor pe care l-ai admirat si care a avut un mare impact spre bine asupra vietii tale? Prin ce te-a impresionat acel profesor atat de mult? In ce fel poti copia acele trasaturi in viata ta?

Cursuri pentru sănătate spirituală pe SOLASCRIPTURA.RO