Închinaţi-vă Înaintea Domnului cu podoabe sfinte.

(1 Cronici 16:29)

Stilul modern de viaţă elimină aproape complet preţuirea frumosului. Avem nevoie zi de zi de tovărăşia Domnului Hristos, de gustul Său pentru frumos, de atitudinea Sa decentă. Dacă vrem să ne ridicăm deasupra existenţei fri­vole şi tumultoase, avem nevoie să învăţăm să ne închinăm lui Dumnezeu „cu po­doabe sfinte”. Cineva observa faptul că persoanele care slujesc în marile catedrale capătă o anumită ţinută, un farmec şi o nobleţe aparte.

Noi nu îi putem atrage pe oameni la credinţa noastră prin oferirea de mo­dalităţi de divertisment religios ieftin, ci numai prin trăirea în acord cu frumuseţea caracterului divin şi păstrarea echilibrului interior în orice situaţie. Nu toţi creştinii pot fi oameni de ştiinţă sau artişti, dar toţi ar trebui să se remarce prin frumuseţea caracterului şi a vieţii lor.

Omul religios care este şi inteligent va fi admirat de oameni, dar dacă este nemanierat şi necioplit, mă îndoiesc că îşi va dori cineva o religie ca a lui. Frumu­seţea gândirii şi a comportamentului se face imediat remarcată. Nouă ne place să ne îmbrăcăm bine, să fim atrăgători. Când te îmbraci bine dai dovadă de bun­ gust. Este un semn de distincţie socială. Cu toate acestea, frumuseţea religiei per­sonale nu este dată în primul rând de aspectul exterior sau de bunele maniere. Ea include gustul pentru ceea ce este virtuos şi frumos. Ea implică bunătatea, consi­deraţia, altruismul şi sinceritatea.

Întâlnim la unii oameni o pioşenie respingătoare. Cuvintele lor sună bine, dar spiritul care îi animă este greşit. Ei le vorbesc altora despre religia lor în spiritul celui rău. Ceva nu e în regulă cu creştinul care îndrăgeşte disensiunea şi care o promovează prin modul său de a fi. Frumuseţea religiei personale este dată de calitatea creştinismului nostru practic. Aceasta presupune să fim corecţi şi sinceri, plini de tact şi politicoşi, neegoişti şi iubitori. Frumuseţea religiei nu este vocea în sine, ci este ceea ce modelează vocea. Nu este un comportament, ci ceea ce îi dă nobleţe comportamentului. Nu este o conduită, ci ceea ce dă farmec conduitei.

Cursuri pentru sănătate spirituală pe SOLASCRIPTURA.RO