Ieri am vazut ca Isus le-a slujit celor umiliti si renegaţi de societate. Astazi vrem sa ne concentram mai mult asupra acestora, punand insa accentul pe diversitatea etnica sau natională. Intoleranta etnica si nationala era foarte obisnuita in lumea antica. Unele grupuri de oameni se considerau superioare celor din jur. Grecii antici, de exemplu, ii considerau barbari pe cei care nu erau greci. In literatura antica, descoperim pretutindeni acest fel de intoleranta. Din nefericire, nici contemporanii lui Isus nu au fost imuni fata de acest mod de gandire, oricat de inalte le erau pretentiile si declaratiile religioase.
5. Citeste Exod 12,38; 18,1; Numeri 12,1; Rut 1,16.17 şi Matei 23,15. Ce ar trebui sa ne spuna aceste texte cu privire la diversitatea etnica din care era alcatuita natiunea lui Israel?
Inca de la inceputurile lui ca naţiune, Israel nu a fost niciodata un popor pur. Ideea de genealogie pura este o conceptie mai mult moderna, un produs al ideologiei evolutioniste. Dumnezeu a creat toata omenirea „din acelasi sange” – Fapte 17,26 in trad. KJV („iesiti dintr-unul singur” – trad. Cornilescu); toti suntem urmasii lui Adam si ai Evei – primii nostri parinti. Iar prin credinta in Isus, toti – indiferent de culoare, de nationalitate, de etnie, de rasa sau de religie – devenim „copii ai lui Dumnezeu” (Ioan 1,12).
Adevarul acesta nu este niciodata accentuat prea mult: moartea Domnului Hristos pe cruce pentru fiecare fiinta omeneasca ar trebui sa-i elibereze o data pentru totdeauna de orice simtamant de superioritate etnica sau nationala pe toti aceia care sunt ucenici. Mai mult decat atat, ar trebui sa indeparteze din acestia orice atitudine de intoleranta fata de vreun grup de oameni. Inaintea lui Isus cel rastignit, asupra caruia au cazut toate pacatele noastre, ale fiecaruia, toti suntem egali. Mai mult decat oricine altcineva in aceasta lume, ucenicii Domnului Hristos, aceia care Il urmeaza, ar trebui sa fie liberi de toate prejudecatile si de toate tensiunile etnice care par sa fie adanc inradacinate in orice cultura si in orice societate. In definitiv, exista doar doua clase de oameni: cei mantuiti si cei pierduti. Iar noi, cei care suntem mantuiti, ar trebui sa fim in permanenta preocupati,
asa cum a fost si Invatatorul nostru, sa cautam sa-i gasim pe cei pierduti si sa le aratam singurul lucru care ne deosebeste de ei, fagaduinta mantuirii pe care o invocam in dreptul nostru.

In ce masura ai fost afectat de prejudecatile si de intoleranta existente in societatea in care traiesti?

Cursuri pentru sănătate spirituală pe SOLASCRIPTURA.RO